Cum se poate promova Craiova

Cum se poate promova si imbunatati imaginea Universitatii Craiova – idei simple, cu potential de impact major

 Fata de perioada de trista amintire a interlopilor zglobii la minte, Universitatea Craiova beneficiaza de vreo 3 ani de o conducere cel putin decenta.   Progresele de imagine si comunicare sint evidente, dar departe de a fi perfecte. Ideile de mai jos pot fi aplicate cu investitii minime – dar impactul ar putea fi deloc de neglijat:

  1. Atragerea copiilor la stadion se face mult prea timid, aproape inexistent. La inceputul acestei saptamini, o delegatie a clubului, conducatori si jucatori, au vizitat una dintre institutiile de invatamint craiovene. In loc sa se trimita cite 2-3 jucatori la mai multe licee si scoli in paralel, toata delegatia clubului s-a bulucit la un singur liceu. Multi copii vin cu parintii la stadion – astfel incit atragerea unui copil poate insemna si atragerea unui adult la stadion. Copiii sint predispusi sa-si aleaga idoli – de ce nu se trimit jucatorii Craiovei prin scoli, licee, chiar gradinite sa faca poze cu copiii, poate sa joace fotbal, sa le arate copiilor trucuri cu mingea etc. ? Exista destui jucatori la Craiova prieteni cu mingea – Ivan, Vatajelu, Surugiu, Gustavo, Baluta, Manea etc. : de ce nu-i trimitem in fiecare saptamina prin scoli, licee si gradinite sa se apropie de copii ? Jucatorii sint platiti nu doar sa joace, dar si sa le fie folosita imaginea pentru promovarea clubului. De ce se nu intelege asta la Craiova ?
  1. Pe site-ul clubului apare doar palmaresul clubului pina in 1992. De ce nu se adauga palmaresul clubului dupa 2013 ?
  1. Pe site-ul clubului Gica Craioveanu apare in organigrama clubului. Dar Gica nu mai lucreaza la Craiova de aproximativ un an – desi ramine cu sufletul alaturi de proiectul renasterii Universitatii Craiova. De ce nu se aduce un alt fost mare jucator al Universitatii drept director de imagine ?
  1. O buna parte dintre spectatorii de la stadion veneau din satele si comunele de linga Craiova. De ce nu se duce echipa sa joace meciuri amicale in aceste sate si commune, conducatorii sa discute cu oamenii de acolo despre istoria adevarata a clubului, despre deciziile justitiei, in incercarea de a aduce linga echipa toti fanii alb-albastri ? Un meci de antrenament la 1-2 saptamini nu ar trebui sa fie o problema. Pina la urma, liga 1 e cel mai slab campionat din ultimii 40 de ani – un meci amical, chiar de 60 de minute, nu ar trebui sa fie o problema pentru echipa.
  1. Clubul poate cistiga ceva bani ducind jucatorii in vizite la diferite companii din Oltenia. Aceasta vizita aduce publicitate, fotografii pe site-ul csuc.ro, vizibilitate si bani platiti de catre compania gazda. Se produce imagine pentru companie si imagine pentru club. Jucatorii trebuie valorificati de catre club ca imagine la maximum : de ce sa te folosesti de jucatori doar la cele 2 ore de antrenament pe zi ?
  1. De fiecare data cind oficialii, antrenorii si jucatorii Craiovei dau declaratii in media, acesti reprezentati ai clubului ar trebuie sa foloseasca sintagma “Universitatea Craiova” cit se poate de des. Jucatorii pot sa spuna “Universitatea Craiova nu a prins o zi prea buna” in loc de “azi nu am prins o zi prea buna”. Cind dupa meciuri reprezentatii clubului sint in direct la TV vreme de citeva minute, de ce sa nu se foloseasca acest timp pentru promovarea imaginii clubului ? In plus, reprezentatii clubului ar trebuie sa refuze politicos sa raspunda la intrebarile care contin sintagma “CSU Craiova” pe motiv ca ei activeaza la Universitatea Craiova, nu la CSU Craiova.
  1. La meciurile de acasa, clubul ar trebui sa dechida citeva case bilete – e inadmisil sa se piarda din public pentru ca nu se dechid destule case de bilete pe Extensiv.
  1. Pe pagina de facebook a clubului se tot fac articolase cu intrebari adresate publicului, de genul “care credeti ca ar fi echipa Universitatii la meciul de astazi ?”. De ce nu se se ofera posibilitatea publicului sa sugereze idei pentru atragarea spectatorilor, actiuni de imagine, si aducerea de sponsori noi ? Oamenii vor transmite zeci, poate sute de idei pe gratis: unele idei pot fi luate in seama !
  1. De ce nu se vinde spatiu publicitar companiilor si brandurilor romanesti la potentialul maxim al clubului ? De exemplu, la interviurile de dupa meci jucatorii pot purta sepci cu numele unei firme / brand. Clubul poate vinde acest spatiu publicitar doritorilor. Se pot gasi usor si alte metode de a vinde publicitate cu ajutorul clubului in actiuni oficiale sportive si de media.
  1. O mare durere a fanilor se refera la batjocorirea clubului de catre mass media din Romania. Reprezentatii clubului pot sublinia cu eleganta ca atitudinea presei e ilogica, neprofesionista si otravitoare. Si asta pentru ca :
  • Daca echipele “adevarate” sint detinute de catre investitor efemeri, chiar si dupa disparitia din competitii sau faliment, de ce noile proiecte de la Ploiesti si Cluj, societati noi – fara legatura cu fostele cluburi si finantatori – sint denumite tot Petrolul Ploiesti si Universitatea Cluj in media ?
  • Daca o echipa este “adevarata” doar daca este recunoscuta de catre galerie, asta inseama ca FCSB nu e Steaua (galeria ros albastrilor nu este alaturi de SRL-ul lui Becali), corect ?
  • De unde si pina unde ziaristii din presa bucuresteana pretind in articole ca unul sau altul ar detine palmaresele echipelor istorice ? Deocamdata, exista decizii in justitie in cazul U Craiova si Steaua pe teme de brand si succesiune. De unde si pina unde asa zisii ziaristi vorbesc despre mutarea palmareselor ca la piata pe la Ploiesti, Cluj si Rapid, dar fara nici o baza legala ? E un caz clar de incompetent a presei care trebuie semnalat cit se poate de des.

Related posts

Lăsați un comentariu

Vă mulțumim !

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.