Search

NU LUI IOANITOAIA!

Haideti sa ne amintim….

Aflu ca Ovidiu Ioanitoaia a facut clubului nostru deosebita cinste de a-l invita pe antrenorul Gigi Multescu intr-o emisiune proprie la Europa FM. GSP.ro gaseste de cuviinta sa promoveze activ intalnirea intre directorul sau, al carui nume este scris in intregime, si antrenorul clubului, al carui nume este scris cu o abreviere: “CSU”.

Sunt sigur ca atat Ioanitoaia, cat si Gazeta Sporturilor, care in mod constant alege sa se refere la clubul nostru in acest mod, sunt constienti de provenienta celor trei litere care compun respectiva abreviere, la fel cum sunt constienti ca, folosindu-le in aceasta combinatie si fara spatiu dupa primele doua, creaza deliberat un cuvant, nume si brand cu totul noi, care se vor inoculate in mintea cititorilor sai (uneori cu succes).

Asemenea unui arbitru care, dintr-un motiv malefic, acorda penalty doar fiindca are acoperire de regulament, jurnalistii GSP se acopera cu initialele din denumirea societatii comerciale sub care activeaza clubul, desi greutatea si semnificatia fiecareia dintre ele este diferita. C si S sunt doua litere care provin de la cuvinte generice, de care ei s-ar putea dispensa cu usurinta (asa cum o fac cu celelalte cluburi), fara a afecta brandul, dar o alta semnificatie are, desigur,  U . In U e toata puterea, adn-ul, istoria  si notorietatea brandului. Toata lumea stie ca  U este echivalenta cu Universitatea, iar Universitatea este echivalenta cu Craiova.  Daca asezi litera U in fata numelui Craiova, ca si in fata Cluj, lumea stie despre ce e vorba. A conferi U aceeasi valoare si greutate ca si literelor C si S, este, in mod evident, malitios.

Nu cred ca este vorba aici de o simpla meticulozitate jurnalistica, o precautie suplimentara pentru a nu crea confuzie cu muribunda Fotbal Club U Craiova SA. Nu este vorba de a face distinctia  intre CSU si FCU, nimeni nu se afla in dubiu in aceasta privinta, ci intre acceptarea faptului ca Universitatea Craiova traieste in continuare prin actualul club sau ca a murit odata cu celalalt, iar Gazeta Sporturilor, prin chiar Ovidiu Ioanitoaia, s-a pozitionat destul de clar inspre a doua varianta.

Ma gandesc ca, in virtutea legaturii lor, Ioanitoaia l-a invitat personal pe Multescu, iar acesta, flatat de atentia care i-a fost acordata de marele ziarist, a uitat sa-l mai intrebe pe presedinte daca participarea la respectiva emisiune ar fi oportuna din punct de vedere al imaginii si pentru club.

As fi avut pretentia ca Multescu sa refuze politicos invitatia primita, in ciuda capitalului pe care aceasta invitatie i-l poate aduce. Ar fi fost un semn de respect pentru club si pentru suporterii Universitatii Craiova, un respect care, venind de la un dinamovist,  ar fi cu atat mai bine primit cu cat nici gloriile Craiovei,  Cartu si Sandoi, nu au avut taria sa-l arate.

In cele ce urmeaza vreau sa aduc argumente – finantatorului,  presedintelui si antrenorului – ca o asemenea intalnire, in aceste conditii, nu doar ca nu este oportuna sau utila, ci este chiar daunatoare clubului si suporterilor Universitatii.

Un razboi cu media nu ii este util unui om sau unei companii. Pasivitatea poate fi insa chiar mai rea si Universitatea Craiova trebuie sa-si exprime nu doar prin vorbe, ci si prin fapte pozitia. Fermitatea in apararea propriilor valori nu inseamna in nici un caz o declaratie de razboi unei  platforme media  sau unui ziarist, cu atat mai mult unuia de anvergura lui Ioanitoaia.

Dar acceptand invitatia acestuia, clubul pur si simplu nu are decat de pierdut.

Daca Ioanitoaia sau gsp se refera la clubul nostru ca CSU, fiecare referire este un deserviciu adus clubului (clubul ar fi mai castigat daca GSP n-ar mai scrie nimic despre noi, decat daca o face in acest fel).

De altfel efortul clubului de a se delimita de un brand nou, deliberat conceput pentru a-i anula identitatea,  este un razboi chiar mai mare decat razboiul pentru suprematie in Liga 1. Pentru ca, daca clubul care va castiga, daca va castiga, campionatul, nu este in constiinta publicului larg, nepartizan, Universitatea Craiova,  abrevierea de trei litere CSU, inseamna chiar mai putin decat abrevierea CFR.  Marea batalie a noastra, suporteri si oficiali, este de a pastra in constiinta publicului larg numele de Universtitatea Craiova.

Cum am mai spus-o: un brand nu este la OSIM, nu este intr-o sentinta judecatoreasca, este in mintea oamenilor, iar Ovidiu Ioanitoaia, ca director al GSP, cel mai puternic vector media in lumea sportului, a ajutat si chiar impus brandul CSU.

Intr-un editorial de anul trecut sub titlul NU CRAIOVEI! directorul GSP a transat foarte clar linia editoriala a publicatiei cu care se identifica – desi n-o mai conduce efectiv –  fata de clubul pe care-l sustinem.

In acest editorial in care Ioanitoaia tine sa ne aminteasca ca clubul nostru a aparut abia cu trei ani in urma (desi in aproape la fiecare doi ani, de prin 1994 incoace, a aparut cate un club nou, cu actionari noi si cu cate o noua denumire, si toate acestea au fost asociate de FRF, GSP si public cu Universitatea Craiova).

Asa s-a nascut, sub pulpana Primariei, gruparea ce va primi numele CraiOlguta si care va deveni redutabila, o forta de temut, sub mana antrenorilor Cartu si Sandoi.

scrie Ioanitoaia.

Usor de observat, siretul ziarist, atent la nuante, pronunta fara sa si-l asume peiorativul  “CraiOlguta”, si este atent, ca intotdeauna, sa-si poleieze vechile relatiile cu oamenii din fotbal.

In schimb nu-si ia nici o masura de precautie si isi asuma din plin otravitorul “CSU”, pe care il foloseste ca nume de sine statator.

In final, cu intreaga autoritate a pozitiei sale declara, asumandu-si-le pe amandoua:

Rezultă că, întemeiată abia în 2013, CraiOlguța nu se poate considera continuatoarea Craiovei Maxima. De acord că are o legătură afectivă cu campioana unei mari iubiri, dar n-are și una juridică. Nu moștenește nici palmaresul, nici stema, nici culorile semifinalistei Cupei UEFA 1983. De altfel, Mititelu a probat recent că patrimoniul respectiv i-a fost recunoscut prin hotărîre judecătorească.

Doar un singur adevar amarat in toata aceasta constructie justitiara: “legatura afectiva”, care, intre timp, s-a consolidat si extins.

M-as astepta ca un jurnalist atat de experimentat sa fie mai atent cu faptele (daca n-are timp sa le verifice are destui tineri aspiranti la statutul de ziarist care pot sa-l ajute) dar mai ales cu afirmatiile definitive.

Dar aceste afirmatii au fost facute, linia editoriala a fost astfel definita si n-am vazut vreo abatere de la aceeasta, desi au aparut nenumarate ocazii sa se intample.

Este acum arhicunoscut, Clubul Sportiv Universitatea Craiova care gireaza actualul club de fotbal, a mostenit prin justitie si palmaresul si stema si culorile vestitei semifinaliste, iar Mititelu a pierdut in justitie orice drepturi – in fapt nu le-a avut niciodata –  asupra acestora.

Sa fie ziaristii gsp ultimii informati in legatura cu aceste fapte, sa nu fi ajuns pana la seful lor sentintele justitiei? Prea ocupat Ioanitoaia cu bogatia de impresii din camera sa de hotel din Paris? Prea ocupat Tolontan cu curatarea Romaniei de microbi si corupti? Ma indoiesc.

Acest site, care in acest an a implinit 13 ani – si multi dintre userii sai sunt pe el de la inceputuri – la fel ca si toti suporterii care vin la stadion si urmeaza echipa in deplasare, la fel ca si toti care sustin din fata televizoarelor aceasta echipa, sunt cu totii suporterii Universitatii Craiova si au fost suporterii Stiintei cu mult inainte ca acest club sa apara in actuala forma juridica si cu mult inainte ca jurnalistii GSP  sa-i informeze ca de fapt iubiesc CSU. Acesta e un fapt si un fapt din ce in ce mai neglijat de GSP si, pornind de aici, de presa sportiva in general, pe propriul ei risc.

Insa pozitia aplecat, in fata celor care submineaza clubul si ranesc in permanenta sentimentele suporterilor nu este cea mai potrivita, in ciuda nevoii de recunoastere pe care oficialii sau antrenorii o pot avea vis-a- vis de presa sportiva, in general, si GSP, in particular.

In fapt o politica impaciuitoare in fata agresorului este adesea luata drept slabiciune si acest lucru s-a dovedit dezastruos la scara planetara cand politica franco-engleza (denumita chiar Appeasement/Impaciuire)  a dat imbold Germaniei Naziste, cu toate consecventele care i-au urmat.

Pentru suporteri, asaltul asupra identitatii clubului lor este un genocid sentimental, crud, irational si inutil si sper ca incercarea de reprimare si scoatere din constiinta colectiva a Universitatii Craiova este sortita aceluiasi succes precum incercarea de exterminare a unor popoare.

Sigur este treaba lor daca marele ziarist si GSP au ales sa imbratiseze o cauza pierduta si au trecut cu arme si bagaje de  partea unei parti beligerante extrem de bogata in controverse, dar al carei mare succes pe termen lung a fost in cautarea permanenta a esecului.

Cat despre club, ce-ar mai putea el pierde, atata timp cat GSP oricum incearca sa-i totul, deprivandu-l de propriea-i identitate.

Ovidiu Ioanitoaia, daca nu si-ar fi pierdut obiceiul de a mai veni la meciurile  Craiovei, ar fi putut afla direct opinia noastra, a suporterilor, vis-a-vis de media pe care o reprezinta. Cu siguranta insa oficialii si antrenorii clubului n-au scapat ultima scandare la moda din Banie:

Digisport si GSP sa ne sugeti coaiele!

Atat oficialii clubului cat si Ioanitoaia sunt destul de buni cunoscatori ai limbi romane pentru a nu lua sensul acestor cuvinte ad-literam. Desi lipsite de delicatete diplomatica, ele pot fi totusi o buna indicatie pentru club cam cum si-ar dori suporterii sa arate politica sa vis-a-vis de directorul GSP si echipa lui. Dupa meciul cu Steaua, indiferent de rezultat, Universitatea Craiova trebuie sa aiba taria sa spuna: Nu lui Ioanitoaia!

Related posts

2 thoughts on “NU LUI IOANITOAIA!

  1. GARDA VECHE STIINTAe

    Ioanitoaia,sustine ca, a fost redactor la gsp, inclusiv in era comunista!! revista ce nu a existat atunci. Varsta sa arata ca a fost educat sa minta, da sa minta.

  2. varu_din_strainatate

    salut Dantes, e trist ca trebuie sa aduci argumente intr-o situatie evidenta. adica sulfa ghionoaia si argatii sai nu ca nu au un tratament obiectiv (ca pana la urma meseria de jurnalist te obliga la obiectivitate prin natura ei) fata de noi ba din contra ne ataca si ne jignesc constant. ultima scamatorie a slugilor gesepiste este dejectia intitulata „Vedeta Craiovei e cel mai valoros produs al academiei Stelei » Detaliul care aruncă în aer superduelul de mâine: e stelist de mic!” o mizerie de articol in care e atasata chiar si o poza de pe vremea cand Vatajelu juca pt clubul buCURestean – iti dai seama cat s-au scremut astia sa gaseasca poza respectiva? e mai mult decat evident pt orice om zdrava la cap ca aia ne dau la gioale cu fiecare ocazie pe care o au. de ce nu o poza cu Tamas in tricoul lui dinamo? ca vb aia Tamas chiar e dinamovist de mic. faptul ca Multescu a acceptat sa participe in emisiunea acestui bosorg trist si lipsit de talent jurnalistic e de neinteles. bine, daca m-ar invita pe mine conu’ ioanitevici in emisiune m-as duce. dar m-as duce si l-as face albie de porci in direc. l-as scuipa in stilul giovani becali. pt ca unii fix asta merita, aste le este nivelul si uneori trebuie sa cobori in cocina de porci peste ei sa le arati ca la o adica poti sa o faci si p-asta daca e nevoie. in plus, se pare ca in Romania genul asta de comportament grobian e aplaudat. altfel nu-mi explic cum un indivit gen booveanul e pomovat non-stop in fituica lui ghionoaia. orice elucubratie ragaita de acea forma de viata abjecta pe facebook e preluata si facuta stire in fituica respectiva. deci inseamna ca le place cu circ si scandal.

    cea mai proasta idee asta cu Multescu prezent in emisiunea acelui individ de trista amintire. poate in ceasul al 12-lea se trezesc si cei de la club. nu de alta dar e deja obositor sa le tot atragem noi suporterii atentia unde gresesc.

Lăsați un comentariu

Vă mulțumim !